در کتاب «جایگزین‌های حیوانات آزمایشگاهی» انواع روش‌های جایگزین حیوانات آزمایشگاهی در قالب فصول مختلف با عنایت به ماهیت روش تقسیم‌بندی گردیده‌‏اند: 


فصل یک از کتاب حاضر به ارائه مقدماتی در رابطه با خصوصیات روش‌های جایگزین پرداخته و لزوم وارد شدن به این حیطه را برای پژوهشگران علوم زیست پزشکی مطرح می‌نماید. در این رابطه مثال‌های متعددی ارائه می‌گردد که نشاندهنده نیاز حتمی دانش فعلی بشر به وارد شدن به عرصه روش‌های جایگزین حیوانات آزمایشگاهی می‌باشد. 

حجم: 62.6 کیلوبایت




در فصل دوم استفاده از انسان به عنوان روش جایگزین بحث می‌گردد. 

حجم: 62.6 کیلوبایت




در فصل سوم نحوه استفاده از بافت‌های انسان و سایر جانداران به جای استفاده از حیوانات زنده، بحث و بررسی خواهند گردید. 

حجم: 82.4 کیلوبایت




در فصل چهارم استفاده از برخی گونه‌های جانداران که نسبت به حیوانات آزمایشگاهی قدرت ادراک پایین تری دارند (نظیر باکتریها، قارچها، و گیاهان) مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

حجم: 73.2 کیلوبایت




در فصل پنجم به روش‌های قدرتمند آماری که به جای حیوانات آزمایشگاهی قادر به تولید نتایج معتبر علمی می‌باشند، پرداخته می‌شود و انواع نرم افزارها و روش‌هایی که در این رابطه قابل استفاده هستند ارائه می‌گردند.

حجم: 123 کیلوبایت




در فصل ششم روش‌های کامپیوتری و ریاضی که عمدتا بر پایه نرم افزارهای کامپیوتری قادر به شبیه‌سازی وضعیت بدن جانداران هستند، ارائه می‌شوند.

حجم: 63.4 کیلوبایت




نهایتاً در فصل هفتم روش‌های مختلف یافتن جایگزین مناسب به جای حیوانات آزمایشگاهی ارائه گردیده و انواع منابع اطلاعاتی که در این زمینه می‌توانند استفاده شوند معرفی می‌گردند.

حجم: 80.7 کیلوبایت



برای مشاهده فهرست مندرجات کتاب بر روی این متن کلیک نمایید.  

 


برای مشاهده شناسنامه کتاب در سایت کتابخانه ملی ایران بر روی این متن کلیک کنید.